Sunday 14 September 2014

NOTHING IMPOSSIBLE



Title BI,,tapi cakap Bm..sokey that is not the problem..actually minggu depan dah nak trial AS..hmmh..ni la yang aku kena hadapi and terima dengan hati terbuka..dah aku yang pilih jalan ni..A-LEVEL oh A-LEVEL..huhh takut + nervous + ..... = mixed feelings..alahh,,macam aku sorang ja yang rsa camni..aku yakin and percaya semua students dari yang tadika sampai la yang dah berumur tu pun still rsa the same things..ok,aku pun tak nak buang masa nihh..haha..after this nak study..pehh bajet rajin..kuang..kuang..tapi apa yang penting usaha,doa dan tawakal..ni la prinsip yang aku pegang dari UPSR sampaila SPM..aspek paling penting doa,iaitu doa by diri sendiri,mak ngan ayah ,cikgu,kawan2,saudara-mara...kiranya semua oranglah yang mengenali kita..minta diorang doakn kejayaan dan kebahagiaan hidup kita dunia dan akhirat..insyaAllah..lagi satu BERKAT,,haaa..ni cabang penting jugak utk berjaya dalam hidup ni..jaga hati semua orang yang kita kenal especially our parents la kan..kalau ada gaduh2 atau x puas hati kat sesiapa,cepat2 minta maaf..sebab ni boleh mempengaruhi ketenangan hati kita sebelum and semasa jawab exam..trust me...

OK,,ni antara amalan yang aku buat dari segi pembelajaran and pemakanan..bolehlaa kalau nak buat jugak,,tak rugi punn..

1) Makan kismis setiap hari..aku makan kismis TOK GURU jerr..tak mahal pon..RM12 jerr..kalau nasib baik dapat diskaun jadi RM10..makan tu ikut la panduan yang dicatat kat botol tu..
  
2) Minum air zam-zam..sgt baik utk menyucikan hati ..ni pun harga mampu milik RM10 jugak..tapi hati2 jangan terbeli yang tiruan..selalunya air zam2 ni rsa payau..

3) Sebelum belajar tu baca doa ..ni doa yang paling aku suka....
" Ya Allah, Kurniakanlah kami fahaman nabi-nabi dan hafalan para Rasul serta mendapat ilham daripada para malaikat yang hampir denganMu, kurniakanlah kami kesihatan wahai Tuhan Yang Maha Mengasihani."
4) Perbanyakkan amalan baca Al-Quran, Al-Mathurat and solat sunat..misalnya Solat sunat Dhuha, Tahajud, Hajat, Taubat dan bamyak lagi..apa yang penting jaga solat fardu, I mean solat di awal waktu and cuba sedaya upaya untuk khusyukkan diri..

SELAMAT BERAMAL.....

No comments:

Post a Comment